woensdag 13 juli 2016

DIY #1 3D hart

hoi!
vandaag ga ik uitleggen hoe je een 3D hartje maakt.
ik heb een stappenplan gemaakt ,maar de foto is echt handig om erbij te houden!

je hebt nodig:
*een schaar.
*een vierkant papier in de kleur die jij jouw hartje wil geven. ik zou stevig papier doen dan lukt het beter
*een sateprikker

stap 1.
vouw het blad bubbel, maar open het wel weer!
stap 2.
vouw het blad ook via de andere kant dubbel, maar hou hem nu dicht!
stap 3.
leg de kant waar de vouwlijn zit onder en vouw vanaf onder de hoekjes naar het midden.
stap 4.
draai het blad om zodat de vouwlijn nu beneden zit.
NU WORDT HET EEN STUKJE MOEILIJKER EN IS HET PLAATJE HANDIGER!
stap 5.
vouw de hoekjes om tot een ijshoorntje.
stap 6.
vouw de buitenste puntjes naar binnen.
stap 7.
vouw de hoekjes die je nog onderaan over hebt om.
stap 8.
stap de hoekjes die je net hebt omgevouwen in het andere hoekje.
stap 9.
druk het goed aan!
stap 10.
ga met een sateprikker erin en maak hem bol. hierdoor gaat ook het rechte stuk weg en krijg je soort van knik.
KLAAR!!

DIY et Concours pour la Saint Valentin: 1 plaid Hinterveld à gagner et des coeurs en Origami à confectionner...::

ik hoop dat het gelukt is!

dit is trouwens die van mij:
mijn hartje!













XXX
Melissa

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen